Olen kahdeksasta asti pessyt pyykkiä. Jotensakin minua nolottaa ajatus siitä, että olen sunnuntaina vapaaehtoisesti, ilman herätyskellon piipitystä noussut ylös pesemään pyykkiä. Olen tylsempi kuin uskoinkaan.

Tämä viikonloppu on omistettu levottomille unille. Jyväskylä. Leena. Tiina. Mikin makkaranmuotoinen lapinporokoira, jolla on ruskea naama. Sevuuni. Vesitorni, jossa joitain ulvilalaisia pahiksia. Ihan outoja juttuja. Unissa prosessointi on kivaa. Silloin ei voi estellä itseään käsittelemästä asioita, jotka tuntuvat vaikeilta tai sellaisilta joita kaipaa. En tosin ainakaan kovin äkkiä tunnustaisi kaipaavani ulvilalaisia pahiksia, eikä ne mulle mitään traumojakaan ole saaneet aikaiseksi. Tai mistä mä tiedän miten jonkun Hipan haistattelut jousiammuntahallilla on muhun vaikuttanut.

Tänään pitäisi käydä Markkimessuilla. Heidillä on pari ilmaislippua ja ajateltiin mennä osallistumaan arvontoihin. Tosi aikuismaista osallistua kahtena perättäisenä viikonloppuna messuille.

Meinas virstanpyöväs unohtua. Tänään 50. päivä ilman tupakkaa. Olen savuton. Ihanaa.