Tein itselleni terveysjuomaa. Lime, sitruuna, verigreippi ja appelsiini yhdistivät lihansa ja mehunsa lasissani. Voi mitä herkkua! Tekee kevään korvilla hyvää. Äiti on sanonut, että sitruuna parantaa. Jospa kevätflunssa ei minua sitten löytäisi.

Tulin juuri spinnistä. Ihana hieman revitellä koulupäivän lopuksi. Kämppä on vieläkin hävityksenä, muttas e annettakoon anteeksi. Tekisi jo mieli niin suunnitella parvekkeen kesäkuoseja, mutta ehkä vielä on pikkuisen liian aikaista. Kasvaisikohan partsilla porkkanat, paprikat, tomaatit ja sipulit? Mä niin haluisin. Edes muutama jokaista. Voisi sitten vaalia ja halia. Yhtenä vuonna kasvatin tomaatteja parvekkeen puutteessa sisätiloissa. Aika kauan niiden kanssa taistelin, mutta loppujen lopuksi allergiat veivät voiton ja taimet raijattiin mikä minnekin.

Miten tutustutaan uusiin ihmisiin silloi, kun koulu tai työpaikka ei tule kyseeseen? Miten saa ystäviä? Aina välillä koen olevani yksinäinen. Ei Matille voi sellaisia tyttöjen juttuja puhua. Anniinaa ja Heidiä taas näkee muuten niin harvoin vapaa-aikana. Silloin kun olin töissä olin aina niin väsynyt, että oli ihanaa vain olla kaikki vapaa-aika. Nyt kun olen työt lopettanut mietin vähän väliä mitä tekisin tai minne menisin. En tee enkä mene, koska pitäisi mennä ja tehdä yksin.

Tuolla jumpissa käy yksi tyttö, joka on jostain niin kovin tutun näköinen. Ehkä hieman ihanaisen Heidin näköinen, sen Heidin, joka asuu Helsingissä ja on Myyn ja Leevin äitiliini. Sekin käy yksin ja samalla lailla kuin minä, mussuttaa jumpan jälkeen hiljaa banaania ja tuijottaa eteensä. Mietiskelin vain tänään polkiessa, että jospa hänkin tuntee itsensä joskus yksinäiseksi ja jospa hän olisi kiinnostunut kanssani samoista asioista ja jospa hän voisi olla minun uusi ystäväni. Mutta miten? Leenan kanssa aikoinaan ystävystyttiin jumpassa. Lähdettiin kesken jumppaa Vapikseen ostaan karkkia tai Heseen isoille ranskiksille ja tomaattichilimajoneesille, en ole varma kummalle. Mutta tomaattichilimajoneesia ei enää tehdä ja täällä ei ole Vapista lähimainkaan.