Viime yönä tapahtui ihan hullu juttu. Me juteltiin sängyssä pitkät tovit kaiken näköistä, kello kilisteli jo aamuyön tunneissa. Mä nukahdin kesken lauseen, aivan täysin. Selitin jotain laktoosi-intoleranssikokeista, joissa olin muutama vuosi sitten. Lause oli mennyt jotenkin näin: ".. juoda pullo laktoosia ja mennä sinne takas, mutta se ohjelmaidea ei menny läpi ku siinä oli nii rumaa kieltä." Mitä ihmettä? Mä niin haluisin tietää mitä mun aivot on sekoillu ja mimmonen se ohjelmaidea oli. Kerran aikaisemmin kävi sama juttu. Alkiolla tentteihin luku oli aina vähän sitä sun tätä. Me oltiin valvottu koko yö ja lähinnä keskitytty sekoilun ytimeen. Sitten tentissä kysyttiin jotain keskiajan karnevalismista. Mä muistan kuinka loppujen lopuksi olin kirjoittanut konseptille, että "... keskiajalla narrit olivat isän, pojan ja pyhän hengen nimeen." Se tenttipaperi sai ruksit päällensä heti horroksesta tokeennuttuani. Eivät varmaankaan Turkkuses olisi ymmärtäneet.

Mun piti lukea, mä tiedän. On ollut kaikkea muuta. Tänään piti Lapualla käydä vaihtamassa autoa ja homehtua tyhmässä pikaruokapaikassa. Enää koskaan ei mennä, kun sai paskaa pizzaansa (joka oli ihan sika kylmä) odotta puol tuntia ja kun se akka tiskin takana sekoili koko ajan omiaan. On se ihme, ettei osata varautua riittävällä määrällä työntekijöitä varsinkaan jos telkkarissa pyörii mainoskampanja ja on päivä, jolloin ihmiset usein hakevat kotiin ruokaa muualta. Tiedän, sunnuntait ovat työnantajalle todella kalliita päiviä, mutta eikö tyytyväiset asiakkaat olisi kuitenkin sen arvoisia?

Ostettiin muuten perjantaina niitä Pätkiksiä. Pettymys. Eihän niitä voi syödä niin paljoa, eivätkä ne maistuneet enää yhtään hyville, kun oli pari palaa syönyt. Ihan tyhmää.