Kulutan aikaani koululla.Viideltä alkaisi enkun tunti, yhdeksään koulua. Kaamea yhdentoista tunnin repäisy. Onneksi huomenna helpottaa. Vaihteeksi olen taas motivoitunut tähän koulun käyntiin. Alv-kurssin tulokset olivat tulleet ja minä sain täydet, vitosen! Vähänkö hypein ja pompein ympäri. (Voi että minä rakastan tuota satakuntalaisten tapaa sanoa tietyt tiettyjen verbien mennyt muoto.)

Nyt on siis kaikin puolin hyvä olo. Ei stressaa tentit, ei projektit, ei ryhmätyöt, eikä oikein mikään muukaan. Ulkona on kaunis aurinkoinen, vaikkakin tosi liukas ilma. Ihmiset hymyilevät ja näyttävät ainakin hieman onnellisemmilta kuin vielä jokin aikaa sitten. Minulla on iso pussi aarrearkkukarkkeja edessäni jakuulokkeista tulee kivaa musiikkia. Bad Religion, Anti Flag, Interpol, jee! Oikeastaan aika kivaa!

Äiti oli laittanut minulle hienon valokuvan, jonka hän oli ottanut jokin aika sitten. Kuvassa pieni nuhjuinen koivun ketales on täynnä lintusia, näyttävät aivan tilhiltä. Tiu tau. Minäkin niitä katselin alkuviikosta. Kaupan  pihassa pihlajat olivat täynnä sirkuttelevia tilhiä. En ole kai koskaan nähnyt niitä niin paljoa, olenko aikoihin nähnyt yhtäkään. Punkkarilintuja.´

Hyih, alkaa tulla karkeista äklö olo.